Wednesday, February 21, 2007

Dag 3: PKO

Deze dag stond voor mij in het teken van PKO4all de tool waar mijn onderzoek om draait. Tot nu toe heb ik er veel over gelezen maar nog niet meer dan dat. Ralph (duaal student) heeft vandaag de tijd vrijgemaakt om mij proberen uit te leggen hoe alles werkt.

PKO4all voor Dummies:
PKO4all staat voor "Proces- en Kennisondersteunings Systeem" en bestaat uit 2 onderdelen;
- PKO4all Performer - Dit onderdeel regelt de communicatie tussen de gebruiker en het systeem
- PKO4all Director - Hierin maak je de inhoud waar de gebruiker uiteindelijk mee gaat werken

Zie het systeem als Macromedia Director waarbij je het Authorpakket en de Player hebt.

Tijdens de cursus viel me op dat je vrij snel aan de gang kan met de Director en je er vrij veel mee kan. We hebben een broodjes-besteller gemaakt waarbij je stap voor stap tot het resultaat komt.

Voorbeeld:
Wat voor broodje? (lijst met broodjes)
Hoeveel broodjes? (invulveld)
Terugkoppeling> (U heeft x broodjes a (prijs broodje) voor een totaal van ((aantal broodjes) x (prijs broodje)).

We hadden om de gegevens op te halen een kleine database gemaakt met de gegevens (soort broodjes) en (Prijs broodje). De communicatie verloopt via SQL commands dus als je al met ASP of PHP kan werken is dit een eitje.

1 comment:

Anonymous said...

Bedankt voor een interessante blog